Zdravím všechny!
Nedávno jsem se rozloučil se starým spolehlivým NJ Patero, na kterém jsem měl po léta namontováno zařízení ARB, a koupil jsme si MK Triton! I na Tritonu mám zařízení ARB, s výjimkou zavěšení kol Old Man Emu, k jehož nákupu se teprve chystám. Nějak jsem na to pozapomněl, dokud jsem si se svým Tritonem neskočil poté, kdy jsem poněkud tvrději najel na příčnou stružku. Než jsem opět dopadl na zem, blesklo mi hlavou: „Kdybych si tak býval koupil OME od ARB Albury, jako jsem měl na Pajeru!“ Přistál jsem a pro tentokrát to Triton vydržel bez poškození (pokud nepočítám svůj naražený hřbet), ale pořád myslím na to, zda by zařízení OME při dopadu náraz letícího vozidla vydrželo? Opravdu ARB při zkouškách v továrně simuluje letící vozidla při testování dovoleného zatížení odpružení OME?
Matt Curry
Zdravím, Matte!
Stručná odpověď zní: Ne, neskáčeme se služebními ani s vypůjčenými vozidly, která používáme při vývoji závěsů kol, protože by se při tomto způsobu testování mohly poškodit, ale domníváme se, že výrobce asi tento typ extrémního testování provádí, aby se ujistil, že to konstrukce podvozku a závěsů kol vydrží.
Protože naše odpružení má obvykle (oproti standardní hodnotě) nejméně o 20 % vyšší pruživost (průhyb pružnice na jednotku zatížení), v kombinaci se zvýšeným tlumením nárazů díky seřízení ventilů tlumičů na našich vozidlech to znamená, že zařízení OME by mělo být schopno vypořádat se s tímto druhem hrubého zacházení lépe než tomu je u původního vybavení. Proto by tedy v případě neúmyslného skoku vozidla vybaveného odpružením Old Man Emu měla být možnost poškození vozu i zad řidiče menší, než u vozidla bez tohoto vybavení.
Proto také tolik závodníků v soutěžích off-road vozů používá OME.
Syd Groves
(produktový manažer, Old Man Emu)